E far ett andi sama gambä taman

Mitt i veckan, mitt i dagen och jag sitter ändå vid villan.  Nu, då jag med ålderns rätt blivit deltidspensionär, tar jag mig den friheten.  Eftersom det är solsken idag igen så far e bara ett andi sama gambä taman som på sommaren.  På förmiddagen packar jag in något i matväg, VBL, liiti handarbeit och till sist hunden i bilen  och så bär det iväg.

Det är lätt hänt att man gör som man alltid gjort, vid samma tidpunkt och på samma sätt – e far ett gambä taman.  Uttrycket kan också användas om arbetsmetoder eller ibland också om sådant som inte för så mycket framåt.  Man hittar på na gäälnskap (fuffens) , raitar åpåå ett veijin (kör omkring längs vägarna) eller kanske bara kastar sig på soffan i latin.  Allt beroende på vad man haa fy tama.

2 tankar på “E far ett andi sama gambä taman

Lämna en kommentar