Råobeini

Jag brukar inte ha värk särskilt ofta, men någon gång per år kan det nattetid börja värka i råobeini.  Anledningen till det vet jag inte riktigt, men kan tänka mig att det har med väderomslag att göra.  Natten till fredag fick jag värk i råobeini och på dagen fick vi sedan regn.  Tillfälligheter kanske, för jag brukade förr aldrig tro på den sortens förklaringar.  Värken försvinner till all lycka med en halv värktablett, så det är ganska lättbotat tillsvidare. 

Råobeini finns i höften på vardera sidan. Avstår från att lägga in någon skelettbild, för de ser inte trevliga ut alls.

http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6ftben

7 thoughts on “Råobeini

  1. kicki Inläggets författare

    Brukar det hjälpa med värktablett eller försöker du tåla och lida? Undrar om det bara är kvinnfolk som har den åkomman.

    Gilla

    Svara
  2. Ping: Gamla talesätt och dialektord » Blog Archive » R

Kommentera

